Četvrtak, 24. Srpanj 2014.
   
Tekst

03. svibnja 2011. završili su 21. Marulićevi dani u Splitu na kojima je, u službenoj konkurenciji od osam predstava, HNK u Osijeku sudjelovao s "Ledom" Miroslava Krleže, u režiji Ivana Lea Leme.

Nagradu MARUL ZA NAJBOLJE GLUMAČKO OSTVARENJE
dobio je
ALEKSANDAR  BOGDANOVIĆ
za ulogu Olivera Orbana

 

Miroslav Krleža
L E D A
Komedija jedne karnevalske noći

Redatelj Ivan Leo Lemo
Scenografkinja Vesna Režić
Kostimografkinja Mirjana Zagorec
Glazba Zvonimir Dusper
Video suradnik Dejan Flajšman

OSOBE:

Vitez Oliver Urban, bivši savjetnik kod carskog i austrougarskog poslanstva
u Sankt Petersburgu Aleksandar  Bogdanović
Klanfar, veleindustrijalac Velimir  Čokljat
Melita, njegova supruga rođena Szlougan-Szlouganovechka Nela Kocsis
Aurel, akademski slikar Miroslav Čabraja
Klara, njegova supruga Tatjana Bertok - Zupković
Gospodin Davor Panić
Bobočka Jasna Odorčić
Prva noćna dama Mira Perić Kraljik
Noćne dame Ljiljana Krička Mitrović, Ivana Gudelj, Justina Vojaković - Fingler
Transvestiti (noćne dame) Aljoša Čepl, Mislav Stanojević
Fanny Ivana Soldo/Anita Schmidt

Asistentica redatelja Mira Perić Kraljik
Suradnica za scenski pokret Zrinka Stilinović
Oblikovatelj rasvjete Josip Ružička
Korepetitor Damir Šenk

Inspicijent Eduard Srčnik
Šaptačica Zrinka Stilinović

Ravnatelj Tehnike Željko Bandić
Voditeljica maskersko-vlasuljarske radionice Julka Seginj
Voditelj pozornice Davor Molnar
Voditelj rasvjete Josip Ružička
Voditelj tona Damir Petlić
Slikar izvođač Branko Ambrinac
Dekor i scenska oprema izrađeni u radionici HNK pod vodstvom Željka Jurića
Kostimi izrađeni u krojačkoj radionici HNK pod vodstvom Mandice Lerinc

Premijera 26. studenoga 2010.

Sadržaj:

Leda je jedina drama koju je Krleža osobno prvo prozvao „ljubavnom igrom,“ a zatim i komedijom. Kao šaljiva točka na „i“ glomaznog i mračnog glembajevskog ciklusa, Leda započinje trenutak nakon seksualnoga čina protagonista, a ritmički uvjetovana preljubima, ona doista jest ljubavna igra, verbalno i tjelesno poigravanje zaljubljenošću i njezinim nijansama, kako već nalažu osobni interesi i kaprice pripadnika građanstva i aristokracije, staleža koji je nakon Oktobarske revolucije. po Krležinu osobnu uvjerenju, „osuđen na propast.“
Dekadentni duh ove drame i hedonizam njezinih likova upotpunjuju dvije noćne dame koje vrebaju mušterije, dok se na njihovu „radnom mjestu,“ na maglovitu dekoru zagrebačkih ulica, odvija rasplet intriga između posljednjih Glembajeva i onih s kojima liježu iz požude ili interesa.

LEDA
Miroslav Krleža
Leda is the only play labelled by Krleža himself as „a love play“, later a comedy. As a funny cross to the „t“ and dot to the „i“ of the enormous and dark Glembay series, Leda begins a moment after the protagonist's intercourse. Rhythmically affected by affairs, it really is a play/game of love; a verbal and physical toying with being in love and the nuances of the feeling, as per the personal interests and whimsy of the bourgeoisie and the aristocracy (a class which was, according to Krleža's personal beliefs, after the October revolution „doomed“).

 

Foto - Navještenje

  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje
  • Navještenje

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku