Geschrieben von Administrator
  • Chemnitz Crashers
  • ESV 03 Chemnitz
  • Hobby
  • OP Eichhörnchen
  • Fans unterwegs
  • Eisfussball
  • $$('.hasTip').each(function(el) { 2004/05

    el.store('tip:title', parts[0]); var JTooltips = new Tips($$('.hasTip'), { maxTitleChars: 50, fixed: false});  
    }
    var title = el.get('title');
    Geschrieben von admin

    Hauptmenü

  • Erstellt am Dienstag, 30. November 1999 00:00
  • Rekorde der Wild Boys
    Geschrieben von admin }); window.addEvent('domready', function() {

    Weitere Beiträge...

    Gioacchino Rossini
    SEVILJSKI BRIJAČ
    (Il barbiere di Siviglia)
    Komična opera u dva čina (opera buffa)

    Libreto (prema Beaumarchaisu) Cesare Sterbini

    Dirigent Mladen Tutavac
    Redatelj Krunoslav Cigoj
    Prilagodba scenografije prema zamisli Ioanne Manoledaki Jasmina Pacek
    Prilagodba kostimografije prema zamisli Ioanne Manoledaki Željko Nosić 

    O S O B E

    GROF ALMAVIVA Sveto Matošić Komnenović
    Ladislav Vrgoč   

    DOKTOR BARTOLO Vlaho Ljutić
    Dalibor Hanzalek

    ROSINA, njegova štićenica Vesna Baljak 
    Aida Čorbadžić
    Gordana Kalmar

    FIGARO, brijač u Sevilli Robert Adamček
    Davor Radić
                                 
    DON BASILIO, učitelj glazbe Saša Čano 
    Berislav Puškarić

    FIORELLO, sluga grofa Almavive Damir Baković                       
    Slobodan Cvetičanin

    AMBROGIO Nenad Tudaković

    BERTA, domaćica don Bartola Danijela Božičević
    Iskra Stanojević     
    Blaženka Targuš

    NAREDNIK Josip Slam

    NOTAR Nenad Tudaković      

    Građani, svirači, stražari
    Radnja se zbiva u španjolskom gradu Sevilli, sredinom 18. stoljeća
                       
    MUŠKI ZBOR I ORKESTAR HNK U OSIJEKU
                     
    Asistentica redatelja Petra Blašković 

    Zborovođa Ljubica Vuletić
    Koncertni majstori Ioan Pauna i Igor Šimonji
    Korepetitori Damir Šenk i Igor Valeri

    Inspicijentica Irena Budak
    Šaptačica Ema Bel

    Ravnatelj Tehnike Željko Bandić
    Voditeljica maskersko-vlasuljarske radionice Julka Seginj
    Voditelj pozornice Davor Molnar
    Voditelj rasvjete, oblikovatelj svjetla i projekcije Josip Ružička
    Voditelj tona Damir Petlić
    Slikar izvođač Branko Ambrinac
    Kostimi djelomično izrađeni u krojačkoj radionici HNK pod vodstvom Zvonka Majdiša

    PREMIJERA: 04. svibnja 2012.

    SADRŽAJ OPERE
        1. ČIN
        
    U Sevilli rudi zora. Kako bi grof Amlaviva lijepoj Rosini zapjevao serenadu, Fiorello angažira svirače. Usprkos uhu ugodnoj podoknici, Rosina ne izlazi na balkon. Almaviva čuje kako netko dolazi, pa se skriva. Nepozvani prolaznik je Figaro, seviljski brijač dobro upućen u tajne velikog broja lokalnih obitelji, osobito u one ljubavne prirode. Figaro, dakako, otkriva grofa kojeg poznaje od ranije, a koji ga moli neka glasno ne izgovara njegovo ime budući da je potajno motrio Rosinu. Figaro zna kako Rosina nije kćerka doktora Bartola, već njegova štićenica kojom se ovaj kani oženiti kako bi se domogao njezina imetka.
     Rosina naposljetku s balkona baca poruku kojom od grofa zahtijeva neka se predstavi. Uvjeren kako će ga građanka Rosina bolje i lakše prihvatiti kao običnoga građanina, Almaviva joj zataji svoje plemićko podrijetlo, predstavlja se kao Lindoro te joj izjavljuje kako ju želi spasiti od doktora Bartola i oženiti.
    Potaknut velikodušnom novčanom nagradom, Figaro smišlja domišljat plan: grof će u kuću doktora Bartola banuti prerušen u vojnika, glumiti da je pijan i zatražiti prenoćište.
    Rosina Lindoru potajno piše pismo.
    Bartolov prijatelj i Rosinin profesor glazbe, Don Basilio, Bartolu dojavljuje kako je u Sevillu došao grof Almaviva za kojega se priča da je veliki razvratnik, te mu savjetuje neka uništi klevetama. Istoga dana Bartolo s Rosinom želi sklopiti bračni ugovor.
    Budući da ga je pitala za mladića koji joj se udvara, Figaro Rosini u četiri oka objašnjava situaciju i kaže kako je u pitanju njegov mladi nećak koji se u nju zaljubio. Djevojka hini iznenađenost, izjavljuje kako ju je stid pisati Lindoru, a trenutak kasnije zaprepaštenome Figaru uručuje već napisano pismo i moli ga neka ga uruči njezinu udvaraču. Bartolu pozornost privuče Rosin prst umrljan tintom, te joj opsjednut sumnjom da je pisala nekom ljubavniku otvoreno prijeti.
    Prerušen u vojnika, grof se pojavljuje u kući i traži prenoćište. Rosini, pak, nasamo veli kako je on Lindoro. Bartolo grofu pokazuje odredbu kojom je njegova kuća izuzeta iz obaveze pružanja prenoćišta vojnicima. Grof, međutim, odredbu ukrade, a Rosini predaje pismo koje ona zamijeni popisom rublja za pranje kojeg pokazuje Bartolu koji od nje traži neka mu pokaže o kakvom je papiru riječ. U sve se uključuju Figaro, služavka Berta i Don Basilio koji u najboljoj namjeri samo stvaraju još veću zbrku. Situaciju dodatno zakomplicira odred stražara privučenih bukom koji dolaze uhititi lažnog vojnika. Grof im potajno pokazuje svoje dokumente i oni ga samo salutiraju. To Bartola prvo zaprepasti, a onda i razjari. Svi se bučno razilaze.
     

     

            2. ČIN
    Stari se doktor Bartolo pribojava kako je vojnika koji je noćio u njegovoj kući zapravo poslao grof Almaviva. Iznenađuje ga, međutim, novi posjetitelj: Almaviva prerušen u mladog učitelja glazbe koji veli kako je učenik Don Basilia koji je bolestan. Prerušeni grof mu došaptava nešto o vezi Rosine i Almavive što potkrepljuje Rosininim pismom. Spletka je uspjela: Bartolo mu iskazuje povjerenje i predaje Rosinu u njegove ruke, dok se sam predaje u ruke brijaču koji se ondje "slučajno" zatekao.
    Lukavo smišljeni plan u opasnost dovodi Don Basilio koji se nepozvan pojavljuje, no koji zahvaljujući vješto doturenoj vreći novca pristaje odglumiti teškog bolesnika. Zavjera je naposljetku ipak razotkrivena kada Bartolo usprkos brijačevu trudu uspijeva vidjeti kako se Rosina ljubi s mladim učiteljem glazbe. Stari doktor i brijača i učitelja izbacuje iz kuće.
     Spustila se noć i Bartolo se s Don Basilijem dogovara neka odmah dovedu bilježnika kako bi se on i Rosa odmah vjenčali.
    Dolazi oluja nakon koje se Figaro i Almaviva preko balkona penju u sobu u koju dolazi Rosina ojađena saznanjem da ju njezin Lindoro želi predati grofu Almavivi. Grof joj tada sav sretan razotkriva svoj pravi identitet, te se svi troje spremaju za bijeg. Ljubavno im "cvrkutanje" oduzima previše vremena, a Figaro otkriva kako su ukradene ljestve koje su im trebale omogućiti planirani bijeg. U pravi se čas pojavljuje Don Basilio s bilježnikom kojeg Almaviva pištoljem uvjeri neka odmah vjenča njega i Rosinu. Stigavši prekasno, Bartolu preostaje samo blagosloviti netom vjenčani, zaljubljeni par.

    THE BARBER OF SEVILLE
    Gioacchino Rossini
    Rossini composed his Barber of Seville based on one of the French playwright Beaumarchais’ two books.. It was Mozart who used his other book when he composed The Marriage of Figaro, while the Barber of Seville had already been performed on the stage in Paisiello’s musical realisation.
    Rossini deprived his Barber of Seville of any political allusions and set the grounds for a comedy, a field he felt at home in. In The Barber of Seville Rossini achieved a composing apotheosis, because everything in it is brought to perfection;  from the vocal solos to the  orchestra solos, from the perky, skilfully written orchestra, to the libretto in which everything is bursting with life and authenticity; everything is flawless.



     

    Video - Seviljski brijač

    

    Get the Flash Player to see this player.

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku